slider3.jpg
slide5.jpeg
slide6.jpeg
slide2.jpeg

Főoldal

Digitális Témahét 2023

339094317 1153910331952523 6913394642464402997 n

Digitális témahét 2023
Iskolánk március 27-31. között immáron hetedik alkalommal csatlakozott a Digitális Témahéthez. A digitális pedagógia legnagyobb eseményébe ezúttal közel 800 köznevelési és szakképzési intézmény kapcsolódott be, határon innen és túl (120 ezer tanulóval). Iskolánkból a felső tagozatos tanulók vettek részt a programban. A kiválasztott témákat digitális eszközökkel és módszerekkel valósítottuk meg, ezáltal fejlesztve tanulóink digitális kompetenciáját.
A projekthét bevezetéseként a tanulók megismerkedtek a digitalizáció és a digitális állampolgárság fogalmával. Ezt követően a digitalizáció jelenéről és jövőjéről beszélgettünk, majd a biztonságos internethasználatra is felhívtuk diákjaink figyelmét.
A témahét során az 5. osztályosok az Anyagok (természettudomány), a hetedikesek a Die Welt ist bunt (német nyelv) című témakörben tevékenykedtek, a hatodikosok Petőfi Sándor: Reszket a bokor, mert… (magyar irodalom) című versét, a legnagyobbak pedig a Kádár-korszak (történelem) eseményeit dolgozták fel. A diákok a leckékhez szófelhőket alkottak wordart.com segítségével, gondolattérképet rajzoltak a mindmup.com/bubbl.us alkalmazással, valamint a worksheets.theteacherscorner.net oldalon keresztrejtvényt készítettek. A feladatok megoldásához a gyerekek IKT-s eszközök segítségével kerestek információkat. A témák megismerését a LearningApps.org tankockái, valamint a wordwall.net feladványai is segítették.
A tanulók nagy érdeklődéssel és rendkívül aktívan vettek részt a témahét kitűzött céljainak megvalósításában, s számos új ismerettel gazdagodtak.
 
Témahétről képek

Nyílt nap

339117060 598275415311744 4017782330978469030 n

Nyílt nap
A Tüskevári Általános Iskola a 2022/23-as tanév utolsó nyílt napját március 30-ára hirdette meg.
A szép számban érkező szülők látványos órák látogatói lehettek, hiszen pedagógusaink arra törekednek, hogy a tanulók aktív részesei legyenek a tananyagok feldolgozásának. A tanórákat különböző játékokkal, interaktív feladatokkal teszik érdekessé, izgalmassá.
Az első osztályban magyar órákon a betűtanulási időszak lezárásának lehettek szemtanúi, hiszen olvasás és írás órán az ábécé utolsó két betűjével ismerkedtek meg a tanulók. Nagyon érdekesnek bizonyult a „w” és „q” betűk alakítása, kapcsolása, a ritka betűket tartalmazó szavak gyűjtése. A matematika óra első részében a Bumm, páros-páratlan, számszomszédok játékos feladatai kerültek elő, ismétlésként 9-hez és 8-hoz adtak számokat (összeadás tízesátlépéssel), majd a „Titkos üzenet”, amelynek megfejtése a húsvéti nyuszi volt. Végezetül új ismeretként a „7-hez adunk” témarész következett, amit már óra eleje óta nagyon vártak a kis elsősök. Könyvükben a korongokat kiszínezték, majd leírták bontott alakkal és számoltak, levezetésként pedig egy LearningApps memóriajátékkal játszottak az interaktív táblán.
A 2. osztályban szintén előkerültek a játékos feladatok: a szorzó és bennfoglaló táblák elmélyítése a Számkirály játékkal, Wordwall feladatokkal.
A harmadikosok az Emeld a színt! nevű játékkal foglalták össze az igékről tanultakat és itt is sor került interaktív feladatokra. Olvasás órán az Amiről a tűz mesél című olvasmányt a Tűz, víz, repülő! játékkal készítették elő, majd technika órán már a Húsvétra hangolódva nyuszik készültek.
A 4. osztályosok olvasás óráján elsőként egy rejtvény segítségével elevenítették fel az előző órán megismert Hortobágyi tájat, majd Debrecen, a virágkarnevál városa című olvasmány volt az óra fő témája. A szöveg különböző olvasás technikai módszerekkel történő feldolgozása után Power Point bemutatón követhették az egyes részekhez tartozó feladatokat. Megismerték Debrecen neves épületeit, különböző vásári foglalkozásokat, híres debreceni költőket, írókat, olimpikonokat, és nem utolsó sorban a virágkarneválról is sok szép képet tekintettek meg. Végezetül Magyarország és Európa térképen tájékozódtak.
5. osztályban magyar irodalom órán Molnár Ferenc A Pál utcai fiúk című regényében a cselekmény kibontakozása volt a téma. Ehhez olvastak részleteket a műből, illetve a tanulók ezzel kapcsolatban LearningApps játékos feladatokat oldottak meg az interaktív táblán.
A 6. osztályos nyelvtan órán a tanulók rendszerezték a szófajokról tanultakat. Wordwall-os, játékos feladatok segítségével mélyítették el az igékről, főnevekről és melléknevekről tanult ismereteket. Ének órán a népdalokról tanultakat ismételtek át, elhangzott a Tavaszi szél vizet áraszt kezdetű dalt is. Az óra második felében a gyerekek kiselőadást tartottak prezentáció bemutatásával. Feladatuk az volt, hogy mutassák be Georg Friedrich Händel barokk zeneszerző életét.
A 8. osztályos irodalom órán új ismeretként Karinthy Frigyes írói látásmódját tekintették meg a tanulók a Zanza tv kisfilmjében. A videó után az író életrajzából, pályájáról szereztek újabb ismereteket. Az óra további részében pedig a Tanár úr, kérem című humoreszkjéből olvastak részleteket.
Intézményünk nyílt napjai remek lehetőséget nyújtanak, hogy az iskola életébe a vendégként belépők megismerjék pedagógiai programunkat, szokásainkat, hagyományainkat, modern oktatási és nevelési módszereinket. Köszönjük, hogy jelenlétükkel megtisztelték iskolánkat!
 
További képek itt találhatók

Húsvéti barkácsolás - 6. ovisuli

339089534 1172709850084458 4326222651286182124 n

„Húsvéti barkácsolás”
Az iskolánkba érkező nagycsoportosok félszegen, de annál nagyobb izgalommal tértek be hozzánk immáron hatodik alkalommal, 2023. március 31-én.
A rövid bemutatkozást követően felelevenítettük, hogy ki milyen húsvéti népszokásokat ismer. A gyerekek nagyon ügyesen sorolták a húsvéti pirostojás festést, a locsolóverseket. Miközben különböző mintájú hímes tojásokat színeztek, mondókáztunk és locsolóverset tanultunk. Az elkészült alkotásokból tojáspuzzle-t készítettünk, majd a gyerekek megpróbálhatták egymás játékát kirakni. Ezután a nagycsoportosok húsvéti memóriajátékkal tornáztatták meg emlékezőképességüket. Mindannyian szemfülesek voltak, senki nem maradt pár nélkül.
Ezt követően különféle ügyességi játékokban vehettek részt a lelkes óvodások. Szivacs kézilabdával kellett beletalálni a kifeszített kapun elhelyezett lyukakba. A következő feladatot párban végezték el a gyerekek, egymással szemben állva tojást (labdát) dobtak egymásnak, miközben egyre távolabb kerültek társuktól. Továbbiakban mindenki egy-egy fakanalat és hímes tojást (labda) kapott, amit anélkül, hogy leejtene, el kellett juttatni a célig, különböző akadályokon átjutva. Befejezésül pedig a húsvéti nyuszi által elrejtett cukorkákat kellett megkeresniük.
Köszönjük, hogy ismét egy jó kedélyű délutánt töltöttek velünk!
 
Képek az ovisuliról

Beiratkozási kisvideó

 Első osztályos beiratkozáshoz rövid videós segédlet a képre kattintva érhető elbeiratozas

 

 

 

Egyéb információk

Kréta belépés

Étlap

Facebook

 

Mayerné Orbán Szilvia Erzsébet
igazgató
8477 Tüskevár Kossuth Lajos u. 25.
06-88-501-810
06-30-430-0744
Nyitvatartás: hétfő-péntek 7:00-18:00-ig
e-mail: tuskevar@papaitk.hu

 

tankerlogo

Pápai Tankerületi Központ
Egyházi Andrea tankerületi igazgató

8500 Pápa, Mézeskalács utca 2.
e-mail:papa@kk.gov.hu;
Telefon: 06 89 795-206

 

A hit- és erkölcstan oktatást végző egyházak:

Magyar Katolikus Egyház

Képviselő: Kocsis Tamás

8477 Tüskevár, Kossuth Lajos utca 23.

Somlószőlősi Evagélikus Egyházközség

Képvielő: Hamza Kinga Dalma

8483 Somlószőlős, Kossuth utca 107.

voroskereszt tv

orokos okoiskola tv